Koszt filmów produktowych – od czego zależy?

Wykorzystywanie produkcji video w strategii marketingowej na przestrzeni ostatnich lat uległo znacznym przeobrażeniom. Obecnie filmy produktowe są coraz częściej wykorzystywanym narzędziem wśród dużych przedsiębiorstw, jak i mniejszych firm. Czym są? Dlaczego są istotne z punktu widzenia marketingowców? Ile kosztuje ich produkcja i od czego zależy cena ostateczna? Wszystkiego dowiesz się poniżej!

Produkcja filmów produktowych

Prezentacja produktu w sklepie internetowym do łatwych nie należy. Szczegółowy opis, profesjonalne zdjęcia… Czy to jednak wystarczy? Aby wzmocnić sprzedaż i skrócić zauważalny gołym okiem dystans pomiędzy klientem a usługą, będącą obiektem jego zainteresowań, marki chętnie wykorzystują filmy produktowe. Jest to stosunkowo nowa forma video, a o jej skuteczności można by mówić wiele. Filmy produktowe zwiększają świadomość naszych klientów, skracają proces decyzyjny, a przede wszystkim uzupełniają naszą ofertę sprzedażową o aspekt wizualny.

Video produktowe to doskonałe rozwiązanie, jeśli pragniemy zwiększyć zyski, a także zaakcentować atrakcyjność naszych usług czy produktów. Sprawdź internetową stronę wrocławskiej firmy Flipside, która od wielu lat trudni się produkcją różnego rodzaju materiałów video. Znajdziesz tutaj – https://flipside.pl/filmy-produktowe/ – wsparcie profesjonalistów i odpowiedzi na nurtujące cię pytania.

Koszt produkcji video

Indywidualne podejście do potrzeb i oczekiwań klientów to klucz do sukcesu. Koszty produkcji video mogą znacząco różnić się od siebie, a cena ostateczna jest uwarunkowana wieloma różnymi czynnikami. Każdy klient to inny projekt, założenia, odmienne wartości czy nawet cel. Od czego zatem zależy cena produkcji filmów produktowych?

Ekipa filmowa

Brak znajomości podstawowych technik i zasad produkcji formatów video nie wyklucza nas, jako firmy w obraniu zupełnie nowego kierunku działań. Decydując się na wykorzystanie filmu produktowego w swojej strategii, warto skorzystać z pomocy specjalistów z branży video. Co za tym idzie? Współpraca z wykwalifikowaną ekipą filmową jest równoznaczna z wyższymi kosztami produkcji. Zdobyta wiedza i doświadczenie przekładają się na ostateczny rezultat. Nie oszczędzaj na dobrej ekipie filmowej. Niekiedy pominięcie tak istotnej kwestii może zaburzyć całość…

Filmy produktowe – rodzaje

Rodzaje filmów produktowych, czyli coś, od czego powinniśmy zacząć! Błędne rozumienie głównej idei, przemawiającej za video produktowym, może w ostateczności zahamować nasz rozwój. Video produktowe to nie tylko filmy produktowe, lecz także video poradniki, video recenzje, porównania produktów oraz filmy instruktażowe. Na koszt produkcji ma również wpływ wybrany przez nas format. Choć istota materiałów produktowych jest taka sama, niektóre formaty wymagają od nas większego nakładu pracy czy spełnienia konkretnych warunków. 

Renoma firmy

Wybór odpowiedniej firmy to nie lada wyzwanie. Polski rynek jest obecnie wręcz przepełniony, co nie ułatwia podjęcia dobrej decyzji. Warto wówczas zrobić dokładny research i przeanalizować dotychczas zrealizowane produkcje czy projekty. Co ważne, firmy o uplasowanej już pozycji bardzo się cenią! Weźmy także pod uwagę kwestię dojazdu ekipy filmowej do naszej siedziby. Lokalizacja jest jednym z kolejnych z czynników, które mogą znacząco podnieść koszty.

Sprzęt filmowy

Współpraca z renomowaną firmą daje nam nowe możliwości, w tym właśnie dostęp do profesjonalnego sprzętu. Bez tego ani rusz! Dbałość o nawet najmniejsze detale pozwoli wznieść markę na wyżyny, tym samym wygenerować spore zyski i pozyskać nowych odbiorców. Złe udźwiękowienie, niska rozdzielczość, słabe oświetlenie czy ujęcia wykonane z jednej perspektywy sprawią, że nasza produkcja nie osiągnie zamierzonych rezultatów. Wyróżnij się na tle innych i pokaż odbiorcom, dlaczego twoje usługi zostały stworzone wprost dla nich.

Postprodukcja

Niezależnie od wybranego formatu video, montaż to dość pracochłonny proces. Niektóre materiały wymagają wprowadzenia niekonwencjonalnych technik czy skomplikowanych elementów graficznych. Im wyższy poziom, tym więcej czasu należy poświęcić przy edycji. Co za tym idzie? Przy filmach wysokiej klasy zwykle pracuje więcej osób aniżeli w przypadku prostych animacji.

Koszt filmów produktowych

Na wycenę końcową składa się wiele czynników, bez których produkcja profesjonalnego video produktowego nie będzie możliwe. Przygotowanie do pracy, profesjonalny sprzęt, opracowanie scenariusza, wsparcie techniczne, montaż filmu… Niemniej inwestycja w rozwój i budowanie pozytywnego wizerunku firmy jest wręcz niezbędna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *