Filmy produktowe – sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Wykorzystanie video w e-commerce daje sporo korzyści. W sklepie internetowym można udostępnić wiele różnych filmów reklamowych, lecz kluczowe znacznie dla zwiększenia sprzedaży mają bez wątpienia filmy produktowe. Co trzeba o nich wiedzieć i dlaczego warto zacząć je tworzyć?

Czym właściwie jest film produktowy?


Wszystkie filmy produktowe mają za zadanie zastępować fizyczną wizytę w sklepie stacjonarnym. Takie klipy pozwalają klientom dokładnie obejrzeć interesujący ich produkt. Powinny odpowiadać na wszystkie ewentualne pytania, od których zależy decyzja zakupowa oraz dostarczać szczegółowych danych na temat danego towaru.

Przykładowo w sytuacji, gdy klient jest zainteresowany kupnem robota odkurzającego, zdecydowanie chętniej zamówi produkt ze sklepu, w którym obejrzał video produktowe. Taki film pokaże mu funkcje urządzenia w praktyce, to, jak sprzęt radzi sobie z zabrudzeniami i jak go używać. Wszystkie te kwestie zostaną zaprezentowane w klipie w o wiele dokładniejszy i atrakcyjniejszy sposób niż w jakimkolwiek opisie, nawet jeśli towarzyszy mu wiele zdjęć.

Filmy produktowe a wzrost ruchu i sprzedaży w sklepie online

Jeżeli publikuje się video dotyczące produktu w mediach społecznościowych czy serwisach typu YouTube, wielu klientów trafi z tych miejsc do sklepu internetowego. Dzięki atrakcyjnej formie prezentacji towarów e-commerce zyska nowych odwiedzających. Filmy produktowe będą więc nie tylko klipami poświęconymi danym produktom, ale też formą reklamy sklepu.

Warto mieć świadomość, że jeśli opisy towarów w sieci nie odpowiadają na wszystkie pytania klienta i nie zachęcają do kupna, wybierze się on do lokalnego sklepu stacjonarnego. Będzie tam mógł przyjrzeć się poszukiwanym artykułom na żywo i obejrzeć je z każdej strony, a nawet przetestować w praktyce. Sklep internetowy prawdopodobnie straci więc klienta na rzecz stacjonarnego punktu sprzedaży. Aby zapobiec tej sytuacji, warto zatrzymać internautę na stronie e-commerce wartościowymi klipami dostarczającymi wszystkich potrzebnych informacji.

Interesuje Cię produkcja filmów produktowych? Sprawdź ofertę agencji na stronie https://flipside.pl/filmy-produktowe/. Zobacz, co Twój sklep internetowy może zyskać na współpracy.

Jak wykorzystać filmy produktowe w e-commerce?

Video prezentujące produkt możesz zastosować w swoim sklepie internetowym na najróżniejsze sposoby. Podstawowym i najważniejszym z punktu widzenia sprzedaży będzie zamieszczenie go na stronie danego towaru. Ponadto filmy produktowe możesz wykorzystać w ramach reklam na Facebooku i Instagramie, opublikować na YouTube oraz dołączyć do powitalnej kampanii mailingowej. Wspomniane kanały dystrybucji video pozwalają osiągnąć trzy cele: zwiększyć konwersję, zarabiać więcej na sprzedaży oraz pozyskiwać nowych klientów. Aby filmy produktowe działały w tym zakresie skutecznie, warto dobrze przemyśleć ich realizację, a najlepiej udać się do specjalistów. Wówczas uda się stworzyć treści, które angażują i zachęcają do zakupów.

Produkcja filmów produktowych pozwala zwiększyć ruch i sprzedaż w sklepie internetowym. To skuteczna forma promocja e-commerce i jego oferty, zastępująca wizytę w stacjonarnym punkcie sprzedaży. Aby filmy produktowe przynosiły sklepowi korzyści, muszą odpowiadać na wszystkie pytania klienta i prezentować towary w atrakcyjny sposób. Wówczas można wykorzystać je na wiele sposobów – nie tylko na stronach poszczególnych produktów, ale również w social mediach i kampaniach mailingowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *